nyomtatható verzió
Sisa Pista egy átmulatott éjszaka után bosszút áll gyermekkori kínzóján és juhászkésével véget vet életének.
A tett helyszínén levelet hagy, melyben leírja, hogy ki ő és mit tett.
Három vármegye területén adnak ki körözést ellene, hiszen egy évtizedes garázdálkodásért kell megfizetnie.
A helyszínről menekülni kényszerül, hiszen ha elfogják őt és a bandájának tagjait először tömlöcbe vetik, majd kivégzik őket a pandúrok.
A hattagú banda minden tagja máshogy gondolkodik a történtekről, hiszen míg az egyik fele a társaságnak részt vett, vagy legalábbis támogatója volt ennek a cselekedetnek, a másik fele elhatárolódott, sőt ellenezte, hogy egy személyes ügy miatt kockáztassák az életüket, amikor minden olyan jól alakult.
Ebben a pár napban új csapatok szerveződnek, egyike ezeknek a bandavezér, Sisa Pista és csatlósai, másik csoport pedig a Haragosokból áll, akik bosszút esküdtek volt vezérük fejére és annak követőire. A hatóságok a mihamarabbi letartóztatás reményében komoly fizetséget ígérnek annak aki segédkezik a gazemberek elfogásában, így élve vagy holtan, de a városi bíró színe előtt kell megjelennie annak aki gyilkosa, vagy elkapója a hírhedt bandavezérnek és jelenlegi vagy volt bűntársainak.
Hagyjunk időt mindenkinek, hogy figyelmesen áttekintsék ezeket.
500 krajcár | Sisa Pista |
400 krajcár | Szabó Hagymás János |
400 krajcár | Kiss Csóka József |
300 krajcár | Tőzsér István |
300 krajcár | Dudás István |
200 krajcár | Oravecz Dregan János |
Majd kijelölünk egy játékvezetőt.
Saját küldetés:
Induló “csomag”
Minden játékos 200 krajcárnak megfelelő összeget kap különböző címletekben.
A játék menete:
“Batyu”
Pénz, kincs, küldetés tárolására alkalmas. A játék során legyőzött állatok, megszerzett kincsek és küldetéseket nem kell pénzre váltani, elég ha a Fogadóban bemutatod a tárgyakat és összeadod az értéküket.
Innen, el tudják lopni a rosszakarók a tárgyakat.
“Nadrágzseb”:
A nadrágzseb arra szolgál, hogy oda rejtsünk el egy db kincset vagy bankjegyet, így nem tudják ellopni tőlünk.
Állatok:
A játék során többször is találkozhatunk vadállatokkal.
Medve, róka, farkas és varjú keresztezi utunkat. Az állatokat le kell győzni és korongokat a “bagyu”-ban kell tárolni.
medve | 50 krajcár |
farkas | 40 krajcár |
róka | 30 krajcár |
varjú | 20 krajcár |
Betyárbecsület kártya:
Kezdetben minden betyárnak van egy betyárbecsület kártyája.
Ez, feljogosítja arra, hogy titkos útvonalakat használjon, amivel gyorsabban eléri célját.
Ha egy betyár egy bandatagjától lop vagy megtámadja Őt, akkor a kártyáját vissza kell szolgáltatnia, a betyár barlang útvonalait nem használhatja többé.
Esemény kártyák:
A játéktábla bizonyos mezőire lépve húzni kell Napszak/Esemény kártyát.
Ezek olyan eseményeket jelölnek amelyek befolyásolják a játék alakulását.
A napszak kártya azt határozza meg, hogy nappal vagy éjszaka van-e.
Hajó, vízi közlekedés
A folyóban csak hajóval lehet közlekedni. A megvásárolt hajó a játék végéig a játékosé marad.
Bazár
Kapható:
éberség kártya | 80 krajcár |
bor kártya | 50 krajcár |
hajó | 100 krajcár |
Kincsek
A falu népének kincsei ellopásával extra pénzre tehetnek szert a játékosok. Ez segít abban, hogy hamarabb kiváltság magukat.
Fegyverhasználat, rablás, emberölés
Fegyverek és használatuk:
Fegyver | Ára | Hatótávolság | Használat |
Pisztoly | 150 krajcár | 1 mező | emberölés, védekezés, megfélemlítés |
Vadászpuska | 120 krajcár | 2 mező | állatölés, védekezés |
Juhász Kés | 60 krajcár | csak azon a mezőn amin a karakter tartózkodik | emberölés, védekezés |
Betyár fokos | 50 krajcár | csak azon a mezőn amin a karakter tartózkodik | védekezésre használható |
Támadás menete:
A támadás csak 3 fegyverrel lehetséges.
Pisztollyal:
Csak emberekre lehet vele támadni.
A szomszédos mezőről is lehet támadni.
Töltény kell a támadáshoz.
A támadó dob a dobókockával és ha 4-est vagy annál nagyobb számot dobott akkor sikeres volt a támadás.
Vadászpuskával:
2 mezővel odébbról is lehet támadni.
Csak állatokra lehet vele támadni.
A támadó dob a dobókockával és ha 4-est vagy annál nagyobb számot dobott akkor sikeres volt a támadás.
Töltény kell a támadáshoz.
Juhász kés:
Közvetlen közelről használható.
A támadó dob a dobókockával és ha 5-est vagy annál nagyobb számot dobott akkor sikeres volt a támadás.
Csak embereket lehet vele megtámadni.
Védekezés:
Betyár fokossal:
Csak akkor használható ha juhász késsel támadnak meg.
Ha a védekező 4-nél nagyobb számot dob, akkor nem volt sikeres a támadás. Ha van más fegyvere visszatámadhat.
Lopás:
Csak éjszaka, egy mezőn kell tartózkodni.
Napszakok:
Éjszaka:
Akkor lesz éjszaka, ha valaki Napszak/Esemény kártyára lép és Éjszaka kártyát húz.
A játék vége:
A játéknak akkor van vége amikor egy játékos vagy egy banda maradt csak játékban.